kunstboulevard, alkmaar

KUNSTBOULEVARD 2013 – Cultuur & Kunst voor 1 dag onder 1 dak!
in Hal 25 (Overstad), Alkmaar: 1-4-13 12.00 till 19.00u
Op 2e Paasdag – maandag 1 april – wordt in HAL 25 aan de Pettemerstraat in Alkmaar Overstad de 2e Kunstboulevard gehouden. In een ontspannen ambiance kan men in HAL 25 met het hele gezin lunchen, loungen en genieten van prachtige kunst, theater en live muziek!

Traditiegetrouw gaan mensen op 2e Paasdag massaal naar de meubelboulevard.

Midden op de Alkmaarse meubelboulevard in Overstad opende Kunstboulevard in 2012 voor het eerst haar deuren. Het was een overweldigend succes met rond de 1.500 bezoekers. Speciaal voor deze dag worden ook nu weer diverse kunstinstellingen en kunstenaars uit Alkmaar en omgeving samen onder één dak verenigd om zo het publiek kennis te laten maken met een divers kunst aanbod.

De enorme ruimte is speels afgezet met enorme schotten, ontworpen door beeldend kunstenaar Jan Mors. Deze schotten staan zodanig opgesteld als ware het ‘winkelen langs de boulevard’. Iedere instelling c.q. kunstenaar presenteert zich op eigen wijze aan het publiek.  Elke inrichting zal een knipoog maken naar de meubelboulevard, bijvoorbeeld door het befaamde schilderij boven de bank te presenteren of door installaties van meubelen.

De deelnemende kunstinstellingen: UNIT 1, Kunstreservebank, Kunstkringloop Heiloo, D.A.K. collectief, Jangstayll – de Westfriese Academie, Meubelmakerij Rood & Bakker, het Huis van Proeven, Stichting DaaD e.a. geven alvast een voorproefje van wat men de 364 andere dagen van het jaar kan verwachten.

De volgende kunstenaars geven acte de présence: Piet Wiedijk, Ton Voermans, Lonely Hero, Karin Opstelten, Paddy Eline, Lianne Oost, Talitha Schiffer, Edith van Campfoort en last but not least Doris Groeneveld.

Tijdens de Kunstboulevard gaat niet alleen de Kunstkiosk – een nomadische presentatieruimte – van start maar tevens de TLkrant. Deze TLkrant is een (s)lowtech, sociaal, interactieve lichtkrant aan de buitenzijde van HAL 25. Stadsdichters, kunstenaars, reclamemakers, boeren, burgers en buitenlui leveren teksten aan die vervolgens enige tijd zullen oplichten in de nachtelijke duisternis. Dit alles ter lering ende vermaak.

The Tiger Monster Experience zal tussendoor het muzikale oor verwennen. Je hoeft geen kunstkenner te zijn om speciaal naar deze hal te komen. Kunstboulevard is juist bedoeld om met het hele gezin op een ontspannen en laagdrempelig manier van kunst, theater, muziek en een lekker hapje te genieten.

Tot slot: Burn Brigade
Burn Brigade is een bigband die bestaat uit voornamelijk Noord-Hollandse jazzmuzikanten, die de wat avontuurlijker kant van de jazz zoeken. Aansluitend op de Kunstboulevard op 2e Paasdag zal de Burn Brigade het muziekseizoen aftrappen met een verrassend optreden in de rauwheid van HAL 25. De eerste set is zo rond 16.30 uur. Na een korte breek gaan ze er weer volop tegenaan tot 19.00 uur

Natuurlijk wordt het winkelend publiek ook van harte uitgenodigd om gewoon binnen te komen voor een kop koffie, een paasbrunch of alleen om de sfeer te proeven. Kunstboulevard wordt gehouden op maandag 2e Paasdag (1 april 2013) van 12.00 tot 19.00 uur in HAL 25. Pettemerstraat 15. Alkmaar Overstad. Gratis entree! Productie & organisatie:
Bureau Dynamiek, HAL 25 en stichting White Cube.